Direktlänk till inlägg 24 januari 2021

Blaha

Av Sarah - 24 januari 2021 12:02

När man väl ger en tv serie en chans, dvs en serie på flera avsnitt, den innehåller spännande inslag och den är på många vis mycket realistisk, man hoppas på en upplösning ett avslut som är realistiskt även det.. titta igår på en serie och hade inslag av allt i en thriller eller drama eller vad man ska kalla den ...och så kommer sista avsnittet och avslutet blir....väldigt frustrerande....jag är fascinerad av dem som skriver deckare som sen blir film om det har en handling som är trovärdig...läsa böcker är inte något som jag någonsin tyckt om men jag tycker om att se deckare exempelvis och det ska vara realistiskt trovärdig handling och det får gärna vara innehåll av huvudpersonerna då de har vanlig vardag i filmen/ serien ja så som det är tänkt att personen eller personerna ska leva och vara i allt ...men lagom....och då realistiskt..
.trovärdigt... som om man kunde förställa sig att ens kompis värld är ....eller någon man är lite bekant med...alltså ett dåligt exempel kanske men en serie med en fantasi figur som stålmannen eller spiderman är ju saga och äventyr och om än med en handling att vara hjälte....nja.. nä....och det är ju sådant som är fantasin mer än den är realistisk ju...sen tycker folk om sådant iallafall människor som har superkrafter flyger eller har någon häftig förmåga och ändå så ska dem kunna vara vanliga i en del stunder....men jag menar serier och filmer där man är utan super krafter och sånt ...en eller flera huvudpersoner några bovar några hjältar några som har som funktion att vara kompisar i filmen eller serien eller någon som ska vara gift med den ena osv .....en film eller serie som skildrar ett samhälle en värld som skulle kunna vara vanlig vardag för någon...och då trovärdigt
...så har den allt detta....men avslutet är ett avslut som blir frustrerande...det är på vis som att man skulle vilja spola tillbaka och göra om....man undrar om serien kommer att återkomma och det avslut som jag då känner är väldigt kasst blir en uppföljning eller något...sen är det sant att en del blir såhär....en del som har en tillvaro med något som inte är enkelt exempelvis och där man tycker att saker borde kunna fixas si eller så....det blir inte....och vi har säkert hört många sådana grejer.... men en film eller serie som har en tanke att vara en realistisk handling...med ett avslut som man kan känna att det blir bra....det är ju sånt vi vill ha....inte ett avslut där man bara kan sammanfatta det som uppgivet på något vis....för det var i det här fallet som om hjälten fick ge upp....och när man då sett alla dessa avsnitt och det blir ett uppgivet slut....man retar sig....mm film är många gånger bättre....eller en hockey match eller sport överhuvudtaget...det finns någon vinnare någon förlorare och det är en tävling med syfte att något lag eller någon tävlande vinner över den andra...och ja sen är det bra med det ....de tävlar vidare....ja man vet att dem tävlar....filmer kan vara röriga ibland eller serier eller så blir det konstigt längre fram....ja man kan välja att stänga av filmen eller serien....ja det borde jag gjort....det är retfullt....när man tycker att det är spännande och sen blir det så fel slut....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 26 januari 2021 23:21

Läste om en fråga man ställde till folket och det handlade om vilken bakelse som var mest uppskattad vill jag minnas att frågan löd....ja ibland kan sånt vara kul att få del av ,andras favoriter andras uppfattning om diverse frågor...nu läste jag bar...

Av Sarah - 23 januari 2021 11:41

Måla med mandala kan vara kul emellanåt jag har målat en del .... det finns färdiga mallar det finns också färdigt material att måla med siffror och då ska man välja siffra och då fyller man i en färg som är förutbestämd och det är inte riktigt lika...

Av Sarah - 5 januari 2021 00:21

Det har kommit snö .....och ja...det har funnits en tid då jag inte var så förtjust i snö ....men jag tyckte absolut om att ta med mig barnen till pulka backen då de var små och något som jag tyckte var riktigt coolt så var det att åka med en svart s...

Av Sarah - 4 januari 2021 11:22

Blaha är min rubrik allt som oftast ....ja jag vet inte egentligen varför man nödvändigtvis måste ha rubrik.. Tidsfördriv är vad det är....och det passar väl bra då med blaha tänker jag..... ...

Av Sarah - 3 januari 2021 13:12

Nu har jag lite med mig....i slutet av oktober berättade jag och vid det tillfället så kunde jag se att man såg bilden... Det finns en till....ja bortsett från den som står mig närmast och det är en tillgång...vet inte hur mycket men jag har det och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards