Direktlänk till inlägg 26 januari 2021

Blaha

Av Sarah - 26 januari 2021 23:21

Läste om en fråga man ställde till folket och det handlade om vilken bakelse som var mest uppskattad vill jag minnas att frågan löd....ja ibland kan sånt vara kul att få del av ,andras favoriter andras uppfattning om diverse frågor...nu läste jag bara precis frågan och jag har faktiskt inte tagit del av något svar men det är semla tid nu....jag vet att i oktober har man kanelbulle dagen och det finns våffeldag och ja....man har tema på mycket även annat än kakor och bakverk men jag funderar....vad är min favorit bakelse då? Jag är glad för ost kaka med sylt till....grädde kan väl vara gott men det går utmärkt med bara hallon sylt och inte någon grädde.....jag äter inte bakelser så ofta sen kan jag tycka att en del kakor och bakverk är för sött ....det är svårt att egentligen säga någon favorit....gillar ju Budapest tårta också eller en semla eller prinsess tårta men ....kokos är inte gott i kakor eller bakverk tycker jag, och citron i kakor tycker jag inte om och jag är inte förtjust i ananas....
Muffins är inte heller så gott....rulltårta nja....nä inte något jag gärna vill ha...
Jag har sett att man har förnyat ballerina kex ...det finns fyllning som inte är choklad.... jag gillar ballerina med hallon men inte så många andra olika varianter....
Ris kaka har jag aldrig tyckt om....
Eller om det heter ris bulle ....nåja vi har olika smak.... vilket är givet.... sånt som jag föredrar är kanske inte gott enligt många.....
Undrar om kakor är som med mat och dryck....det ändras vad man tyckte förr ? Jo så är det säkert skulle jag tro.. jag kan åtminstone säga... godis dvs vanligt förekommande godis är något som jag sällan äter och det gjorde jag inte mycket då jag var yngre heller...
Choklad gillar jag men då jag var yngre kunde jag tycka att det var gott med vit choklad... nu tycker jag att det är för sött och jag vet faktiskt inte om jag tycker att det smakar choklad ens....
Lite funderingar helt apropå....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 24 januari 2021 12:02

När man väl ger en tv serie en chans, dvs en serie på flera avsnitt, den innehåller spännande inslag och den är på många vis mycket realistisk, man hoppas på en upplösning ett avslut som är realistiskt även det.. titta igår på en serie och hade insl...

Av Sarah - 23 januari 2021 11:41

Måla med mandala kan vara kul emellanåt jag har målat en del .... det finns färdiga mallar det finns också färdigt material att måla med siffror och då ska man välja siffra och då fyller man i en färg som är förutbestämd och det är inte riktigt lika...

Av Sarah - 5 januari 2021 00:21

Det har kommit snö .....och ja...det har funnits en tid då jag inte var så förtjust i snö ....men jag tyckte absolut om att ta med mig barnen till pulka backen då de var små och något som jag tyckte var riktigt coolt så var det att åka med en svart s...

Av Sarah - 4 januari 2021 11:22

Blaha är min rubrik allt som oftast ....ja jag vet inte egentligen varför man nödvändigtvis måste ha rubrik.. Tidsfördriv är vad det är....och det passar väl bra då med blaha tänker jag..... ...

Av Sarah - 3 januari 2021 13:12

Nu har jag lite med mig....i slutet av oktober berättade jag och vid det tillfället så kunde jag se att man såg bilden... Det finns en till....ja bortsett från den som står mig närmast och det är en tillgång...vet inte hur mycket men jag har det och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards